Pro Inzerenty

 

Potrebujete zvýšiť návštevnosť a dohľadateľnosť?

 

-    vytvoríme Vám jednotky, desiatky aj stovky microsite

 

-    zabezpečíme kvalitné spätné odkazy s históriou

 

-    zvýšime hodnotenie (PageRank a Srank) Vašich stránok

 

-    poradíme Vám s návrhom kampane aj so stratégiou

 

-    garantujeme oborovou exkluzivitu

 

Čo je microsite ?

 

Microsite (občas nazvaná i ako minisite, slov. mikrostránka) je stránka vytvorená okolo jedného subjektu, častokrát časovo ohraničená. Jedná sa o menší web či len samostatnú stránku zaoberajúcu sa určitou záležitosťou, ktorá je prepojená na ponúkané produkty či služby firmy, ale z určitých dôvodov nie je vhodné tieto informácie vložiť na firemný web. Môže sa jednať o novo uvedené produkty, produkty z limitovanej edície alebo sa jedná o blog s príspevkami, ktoré súvisia s náplňou činnosti firmy.  Microsite je tak plná iných kľúčových slov (angl. keywords) a tém než hlavná stránka firmy.

 

Microsite je spojená s vlastnými profilmi na sociálnych sieťach, emailovými adresami a vizualizáciou. Microsite môže byť vytvorená pod hlavnou doménou hlavnej internetovej stránky spoločnosti ako tzv. subdoména alebo môže mať vlastnú doménu.

 

Veľkou výhodou microsite je ich prispôsobenie sa danej téme na akékoľvek časové obdobie. Samotný obsah stránky je tak relevantnejší pre cieľovú skupinu zákazníkov, pretože nie je zaplnený ostatnými ponukami, ktoré by ich mohli odradiť od dlhšej návštevy na stránke.  Jedna spoločnosť tak môže mať viaceré microsity. Microsity pomôžu propagovať daný produkt a navyše nie je potreba vyvíjať či upravovať celý web okolo dočasnej záležitosti, takže je to výrazne lacnejší variant.

 

Nielenže je to lacnejšia možnosť, ale takisto to pomôže zlepšiť SEO (search engine optimization, slov. optimalizácia pre vyhľadávače). Pri vytvorení microsite bohatej na niekoľko kľúčových slov sa stránka dokáže dostať na relatívne vysoké miesto v internetovom vyhľadávači, pričom máva aj nízky bounce rate (percento návštevníkov, ktorí webovú stránku okamžite po načítaní opustili) vďaka úzko zameranému obsahu.

 

Výhody využívania microsite je tak možné zhrnúť do niekoľkých bodov:

 

  • úzko zameraný obsah,

 

  • presné cielenie na špecifickú cieľovú skupinu,

 

  • krátkodobá či dlhodobá životnosť microsite,

 

  • hladké prelínanie s hlavnou webovou stránkou alebo práve naopak, v závislosti ako si daný produkt/služba vyžaduje,

 

  • jednoduchá manipulácia užívateľa – pre svoje úzke zameranie užívateľ nemusí prechádzať ostatný obsah než ten, ktorý ho reálne zaujíma,

 

  • lacná a rýchla tvorba.

 

PageRank a S-Rank

 

Každý internetový vyhľadávač funguje na určitom algoritme, vďaka ktorému užívateľovi zobrazuje výsledky – odkazy - na základe jeho požiadavku. Cieľom tohto algoritmu je zobraziť čo najrelevantnejšie stránky. Algoritmus zohľadňuje v svojom výpočte určité faktory (on-page i off-page faktory), medzi ktoré patrí napríklad linkbuilding, ktorý býva najvýznamnejším aspektom výpočtu.

 

PageRank je algoritmus, na základe ktorého pracuje vyhľadávač Google a S-Rank je algoritmus z dielne Seznam.cz.  Presné výpočty algoritmov nie sú nikde verejné, nakoľko sa jedná o súčasť konkurenčnej výhody daných spoločností.

 

PageRank i S-Rank nadobúdajú hodnoty od 0 do 10 s tým, že čím vyššie číslo, tým vyššia je dôležitosť stránky. Tieto hodnoty sú aktualizované približne každé tri mesiace. Novovytvorené stránky majú hodnotu N/A alebo „Nenájdené“, než sa aktualizuje PageRank, resp. S-Rank.

 

Pre názornosť – uveďme si nezávislý príklad. Predstavte si, že si chcete kúpiť motorku, ale nie ste si ani len istý špecifikáciami. Zadáte teda požiadavku „Ako vybrať správnu motorku?“. Hneď, ako potvrdíte svoju otázku, algoritmus vyhodnotí kľúčové slová „vybrať“, „správnu“ a „motorku“. Vždy prvé sa zobrazia stránky, ktoré buď obsahujú dané slová frekventovane, alebo na danú stránku odkazujú viaceré vierohodné stránky či daná stránka odkazuje na iné relevantné stránky (bližšie pozri sekciu o linkbuildingu), resp. kombinácia týchto a ďalších rôznych faktorov.

 

Linkbuilding

 

Termínom linkbuilding sa označuje metóda, pomocou ktorej sa získavajú spätné odkazy na hlavnú stránku spoločnosti kvôli zlepšeniu pozície danej stránky na internetových vyhľadávačoch, teda optimalizácii SEO (search engine optimization, slov. optimalizácia pre vyhľadávače).

 

Do linkbuildingu patria dva typy odkazov:

 

  • odkiaľ na danú stránku odkazujú spätné odkazy, tzv. inbound links,

 

  • kam vedú dopredné odkazy, tzv. outbound links, čiže odkazy zo stránky firmy na iné webové stránky.

 

Je nutné si uvedomiť, že nejde o kvantitu, ale kvalitu webových stránok, na ktoré odkazujete a hlavne tých, ktoré privádzajú užívateľov na požadovaný firemný web.

 

Pre lepšiu užívateľskú viditeľnosť týchto linkov sa používa klasické vyznačenie – podtrhnuté slovo a/alebo farebné odlíšenie, ktoré po kliknutí užívateľa presmerujú. Takto vyznačené slová či frázy sa v kontexte SEO nazývajú ako „anchor text“, ktoré by mali byť tvorené unikátnymi kľúčovými slovami.

 

Pozor na umelo a násilne vytvorené odkazy. Internetové vyhľadávače, obzvlášť Google, má nástroje, ktoré sa zameriavajú na odhalenie týchto praktík, čím si spoločnosť vyslúži miesto na blackliste. Tieto praktiky sa radia medzi Black hat SEO. Stránky, nachádzajúce sa na blackliste, sa potom vôbec nezobrazujú užívateľom internetových vyhľadávačov.

 

Linkbuilding nie je jednorázová záležitosť, ktorej sa môžete prestať venovať po určitom čase. Broken building je metóda, ktorá pomôže v starostlivosti o SEO stránky. Táto aktivita má za cieľ nájsť odkazy, ktoré nefungujú správne. Po upozornení majiteľa danej stránky na chybu pomôžete sebe, nakoľko znovu vybudujete cestu k firemnej stránke.

 

Pre nezáväznú ponuku nás kontaktujte emailom a my Vám radi spracujeme našu ponuku.